Projection de Danshi Koukousei no Nichijou (VOSTEN)

[English below]

En période de midterms, quoi de mieux pour se détendre qu'une nouvelle projection d'anime de PolyJapan ? Il s'agira cette fois de la comédie Danshi Koukousei no Nichijou (VOSTEN), le 15 novembre en CO2 dès 18h30 !
Vous nous retrouvez comme d'habitude pour vous vendre cups noodles, thés oishis ou mikados, et toujours une ambiance joviale !

Synopsis :
S'opposant à la problématique sexiste des anime montrant avec impudeur la vie ordinaire de tous les jours de trop jeunes gymnasiennes, Danshi Koukousei no Nichijou apporte une justice sociale en racontant la vie passionnante de trois jeunes compères. Ces derniers fréquentent l'école entièrement masculine de Sanada Nord, et nous exposent ce qui fait le sel de leur vie - strictement rien. Une des meilleurs parodies des slice of life comédiques.

-----------------------------------------------------------

During this midterm period, there's nothing better than an anime screening by PolyJapan in order to unwind ! This time, you'll be able to loosen up with Danshi Koukousei no Nichijou (VOSTEN), taking place on November 15th, in CO2 at 6:30PM !
You'll find us as usual to sell you our cup noodles, oishi teas or mikados, always with this cheerful atmosphere we always have !

Synopsis:
Opposing itself to the sexist problematic of the anime creations that unchastely show the ordinary life of high schooler girls that are too young, Danshi Koukousei no Nichijou brings social justice by showing us the awesome life of three young buddies. These guys go to the all-boys Sanada North Highschool and show us what makes their lifes so thrilling - strictly nothing. One of the best parody of comedic slice of life.

Posted by Yannick Erwan Grimault on Saturday 4 November 2017 at 13:08